Dirigent en pianist

Marcel Joosen

Marcel Joosen studeerde koordirectie bij Jan Pasveer aan het Sweelinck conservatorium te Amsterdam en behaalde in 1983 het diploma uitvoerend musicus, een jaar nadat hij afstudeerde in het hoofdvak piano. Hij is dirigent van het Pauluskoor Amstelveen, Toonkunst Alkmaar, Soli Deo Gloria Hoorn en Stem en Snaren Enkhuizen. Ook is hij werkzaam als docent piano, musical en eigentijdse zang. Vanaf mei 1985 is hij artistiek leider van het Pauluskoor. Naast de Matthäus- en Johannes Passion van Bach, diverse missen en vespers, de grote oratoria van Haydn en de Carmina Burana van Orff dirigeerde hij onder meer ook A Child of Our Time van Tippet, het Magnificat van Rutter, Le Roi David van Honneger en werken van Jenkins en Dvorak. In 2003 voerde hij met vier koren Puccini’s Messa di Gloria en het Stabat Mater van Rossini uit in het Concertgebouw te Amsterdam. In Amstelveen en Enkhuizen leidde hij ‘Scratch’ dagen met zo’n 400 zangers. Met projectkoren gaf hij concerten in Boedapest, Berlijn, Praag en in 2018 in Italië, waar hij uitvoeringen leidde van het Requiem van Mozart in Cremona en in Verona, muzikale medewerking verleende aan een mis in de San Marco in Venetië. In 2021 voerde hij, ook met een projectkoor, in de Stephansdom in Wenen de Messa di Gloria van Puccini uit.

Charlie Bo Meijering is pianist en beeldend kunstenaar.
Hij studeerde klassiek piano en beiaard aan het Utrechts Conservatorium.
Met regelmaat staat hij op de podia van het Concertgebouw, De Nationale Opera en TivoliVredenburg.
Met de voorstelling The Magic Piano toerde hij door het land. Tevens is hij sinds 2016 vaste pianist in Maestro.
​Als beeldend kunstenaar maakte hij levensgrote projecties voor ‘Music, Imagination and the Brain’ (2015) van Erik Scherder en Katia Veekmans.
Charlie Bo vormt een vast duo met bariton Vincent Kusters. Met hem won hij prijs Vrienden van het IVC (2019), de Johann-Max-Bötttcher-Preis (2021) voor beste liedduo en het Young Artists Platform (2021), eveneens voor beste liedduo. Ze treden op in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland en Frankrijk.
Sinds mei 2022 begeleidt hij het Pauluskoor Amstelveen bij de repetities.