Koor

Repetitie van het Pauluskoor Amstelveen in de Paaskerk

Repetities

Wij repeteren iedere maandagavond van 20.00 tot 22.15 uur in de Paaskerk, Augustinuspark 1 te Amstelveen, onder de bezielende leiding van dirigent Marcel Joosen. Charlie Bo Meijering begeleidt ons op de vleugel. De sfeer tijdens de repetities is serieus én ontspannen.
Na het instuderen van de noten per partij is het heerlijk om daar vervolgens echt muziek van te maken. Als we dan, voor het eerst met orkest en solisten, op de generale repetitie en daarna bij het concert het muziekstuk uitvoeren is dat een geweldige ervaring.
Naast de repetities kunt u ook thuis oefenen. Goede hulp om de eigen partij in te studeren is te vinden op o.a. Choralia.net.

Concerten

Het Pauluskoor Amstelveen geeft meestal 3 concerten in de 2 jaar. We worden daarbij begeleid door een professioneel orkest, meestal Philharmonia Amsterdam en aan ons optreden werken gerenommeerde solisten mee. Naast avondconcerten geven we ook zaterdagmiddagconcerten in de Paaskerk (linksboven) te Amstelveen.
Per 2016 werd de St. Urbanuskerk te Bovenkerk (rechts) weer onze ‘huisconcertzaal’. Na een langdurige restauratie was het een fantastische concertzaal geworden, maar op 15 september 2018 werd de St. Urbanuskerk getroffen door een grote uitslaande brand.
Voor onze uitvoeringen zijn we daarom tijdelijk teruggekeerd naar de St. Augustinuskerk (linksonder) op de grens van Amsterdam en Amstelveen, die ook tijdens de restauratie van de St. Urbanuskerk een goed alternatief bleek. Maar op 31 maart 2023 voerden we er weer de Matthäus uit.
Kaarten voor elk concert zijn te verkrijgen via deze website (zie Concerten en Kaarten). Een uitgebreid programmaboekje en een consumptie zijn inbegrepen bij de prijs.

Kerken waar het Pauluskoo Amstelveen concerten geeft en/of repeteert: Paaskerk, St. Augustinuskerk en de St. Urbanuskerk

Een overzicht van onze uitvoeringen vindt u HIER

Koorscholing

Om de kwaliteit van het koor te blijven verbeteren worden af en toe extra koordagen georganiseerd (gemiddeld eens per jaar, op een zaterdag). We werken onder leiding van een zangpedagoog aan onze ademhalingstechniek, stemgebruik en koorklank.
Eens per 3 jaar wordt er bij alle koorleden, in groepjes, een stemtest afgenomen door de dirigent. Bij de stemtest worden adviezen gegeven voor het verbeteren van houding en zangtechniek.

Andere activiteiten

Omdat wij het leuk vinden om elkaar ook weleens op een ander moment of andere plek te ontmoeten organiseren we ook wel eens een kooruitje. Centraal hierbij staat met elkaar plezier en muziek maken.

Contributie

De contributie bedraagt € 264 per jaar, exclusief muziekboeken. Deze kosten gemiddeld ongeveer € 15 euro per stuk.
Het Pauluskoor biedt aan maximaal drie koorleden die in bezit zijn van een Amstelveenpas, de mogelijkheid van lidmaatschap van het koor met een korting van 25% op de contributie.

Zin om mee te komen zingen?

Lid worden, of meedoen als projectzanger, of eerst eens een paar keer komen kijken? Het kan allemaal. Kijk voor meer informatie bij Meezingen.